طوفان الاقصى چگونه سبب سقوط نگاه جهانی به برتری نظامی صهیونیست‌ها شد

روزی که هیمنه صهیونیست‌ها فرو ریخت

جبهه‌های جدیدی که علیه صهیونیست‌ها گشوده شد | تل‌آویو در باتلاق خودساخته

بیش از دو هفته پس از عملیات شوک‌آور طوفان‌الاقصی، حالا اسرائیل در جبهه‌های متعددی درگیر نبرد است؛ جبهه‌هایی که پیش از این فکرش را نمی‌کرد در آنها گرفتار شود.
کد خبر: ۱۴۲۷۳۳۱

پس از بمباران وحشیانه و بی هدف غزه از سوی صهیونیستها، بسیاری به اسرائل هشدار دادند که ممکن است درگیر نبردهایی تازه در جبهه‌های جدید شود.

به‌دنبال این هشدارها، بلافاصله ایالات متحده توان نظامی خود را به میدان آورد و مدیریت جنگ را برعهده گرفت تا مانع از این درگیری‌های تازه شود.

اسرائیل از گشوده شدن جبهه‌ها از مرز لبنان و سوریه هراس داشته و دارد، اما بنظر می‌رسد که رژیم اشغالگر آمادگی کافی برای جبهه‌های غیرنظامی را نداشته است.

به‌دنبال عملیلت طوفان الاقصی، یکی از جبهه‌های مهمی که علیه صهیونیست‌ها گشوده شد، در حوزه اقتصاد بود. این عملیات، به سرعت صنعت توریسم اسرائیل را نابود کرد و به‌طور کم‌سابقه‌ای ارزش پولی این رژیم را پایین آورد، به‌طوری که حتی کمک‌های آمریکا هم نتوانست این زیان‌ها را جبران کند.

اسرائیل در حوزه استارتاپی، مهاجرت افراد تحصیل‌کرده، فرار سرمایه و حتی زیان ناشی از حجم بالای بودجه نظامی نیز متحمل خسارتهایی جبران ناپذیر شد که بعید است به‌زودی توان ترمیم آن را داشته باشد.

جبهه اقتصادی، فقط اسرائیل را زمین‌گیر نکرده، بلکه حامیان رژیم غاصب را نیز هدف قرار داده است، به‌طوری که جهش قیمت نفت و گرانی سوخت در آمریکا و اروپایی که درگیر جنگ اوکراین و سرمای قریب‌الوقوع زمستان نیز هست، متحدان غربی تل‌آویو را به تنگ آورده و اظهارات مقامات این کشورها در دفاع از آتش بس، نه از سر دغدغه حقوق بشری، بلکه به دلیل نگرانی از تداوم ضربه‌های اقتصادی است.

جبهه دیگری که اسرائیل سالهاست گمان نمی‌برد با وجود حجم بالای سرمایه‌گذاری بر آن، از دست بدهد، جبهه رسانه‌ای بود.

صهیونیست‌ها در روزهای نخست جنگ با ارائه تصویر یک مظلوم از خود، نیروهای مقاومت را آغازگر جنگ معرفی می‌کردند، حال آنکه موج تظاهرات خیابانی حامیان فلسطین و انبوه واکنش‌های سلبریتی‌ها، هنرمندان، ورزشکاران و چهره‌های مختلف جهانی از مردم غزه، آشکارا شکست این رژیم در سناریوسازی رسانه‌ای را نشان داد.

این شکست در جبهه روایتها، به‌ویژه پس از حمله وحشیانه به یک بیمارستان رخ داد که باوجود حمایت جو بایدن از اسرائیل، هیچ رسانه معتبر بین‌المللی حاضر به تایید ادعای صهیونیستها نشد.

افزون بر این، دیپلماسی عمومی علیه اسرائل نیز باعث انزوای این رژیم شده و نام اسرائیل به‌عنوان یک رژیم سرکوبگر، جنگ افروز و بی‌رحم، در افکارعمومی نقش بسته و قدرت رسانه‌های موبایلی باعث شده حجم بالای سرمایه‌گذاری صهیونیستها بر رسانه‌های به اصطلاح جریان اصلی، بی تاثیر شود.

به این ترتیب، حالا اسرائیل در جبهه‌های متعددی درگیر است. هر بنبی که بر سر مردم غزه می‌اندازد، گلوله‌ای می‌شود که از طریق اقتصاد، رسانه یا دیپلماسی به خودش برمی‌گردد.

صهیونیست‌ها مانند دیوانگانی شده‌اند که در باتلاقی خودساخته فرورفته و هرچه بیشتر تقلا می‌کنند، بیشتر در پلشتی‌های مرگ‌آور خود فرو می‌روند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها